...
.
...

tisdag 3 februari 2015

Haha, jag alltså

Ni vet den här låten "Look what they've done to my song ma"...? När jag var tonåring hade jag en viss svaghet för herr Johnny Depp. Han är ju fortfarande exeptionellt goodlookin', men jag skulle väl inte säga att jag är svag för honom längre precis. Då hade jag i alla fall den...fina smaken att skriva om den dära sångfrasen till "Tu es changé mon rêvers, Depp! Tu es changé mon rêvers!". Tyckte det kändes oerhört djupt, sofistikerat och coolt, på franska också. Eh ja, jag har ändrat mig även på den punkten. 

Bildkälla

Ps. Mm, felaktig franska och allt..! Och då har jag ändå läst språket i fem år (where did it go?!). Nu har jag i alla fall fått lära mig att det heter "tu changes mes rêves". Om ni nån gång skulle vilja sjunga låten. Eller bara köra frasen i google translate för att förstå vad jag ville åt. Vad ville jag åt?? Otroligt oklar lyric, betyder ju typ ingenting.


Edit:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar